Składniki Ruckpack

WITAMINY

NIEDOBÓR WITAMIN
Nawet w Ameryce, głównie ze względu na złe nawyki żywieniowe, duży odsetek ludności cierpi na niedobór witamin. Większość witamin wpływa bezpośrednio na produkcję energii w organizmie, a brak niektórych lub wszystkich z nich może powodować zmęczenie i apatię.
 
WITAMINY B6 i B12
Witaminy B6 i B12 odgrywają ważną rolę w przekształcaniu węglowodanów, tłuszczów i protein na energię, tym samym, produkują energię i niwelują zmęczenie. Regulują również ośrodkowy układ nerwowy, zmniejszają depresję, stres podczas walki oraz poprawiają funkcje poznawcze.
 
WITAMINA C
Witamina C pomaga wyekstraktować energię z jedzenia które spożywamy, a także wzmacnia system immunologiczny. Mając zdrowy system odpornościowy masz więcej siły by walczyć z wyzwaniami, a nie, na przykład, z grypą. Intensywny wysiłek fizyczny może ponadto zwiększyć podatność na choroby przez zmniejszenie skuteczności działania systemu odpornościowego, czyniąc tym samym witaminę C niezbędną przy aktywnym stylu życia. Korzyści zdrowotne płynące z zażywania witaminy C nie kończą się jednak na systemie odpornościowym. Wykazano, że 1000mg witaminy C znacząco zwiększa wydolność aerobową wśród atletów. Witamina C jest również świetnym antyoksydantem, oczyszczając Twoje ciało z wolnych rodników, wytworzonych podczas wytężonego wysiłku fizycznego (zob. koenzym Q10).
 
WITAMINA K
Większość ludzi kojarzy witaminę K z krzepliwością krwi, w której faktycznie uczestniczy. Witamina K ma także wpływ na zdrowie kości, gdyż wspiera wiązanie wapnia w kościach. Ostatnie badania sugerują również, że wyższy poziom witaminy K poprawia pamięć starszym zdrowym osobom.
 
WITAMINA D3 - WITAMINA SŁOŃCA
Być może właśnie dlatego ludzie są szczęśliwsi w słoneczne dni, w istocie witamina D3 pomaga regulować nastrój i zapobiegać zmęczeniu poprzez redukcję poziomu melatoniny w organizmie. Nie tylko zmniejsza oznaki zmęczenia wywołane przez melatoninę, ale także zwiększa poziom energii i czujności, ponieważ komórki nerwowe posiadają receptory witaminy D3, które wspierają produkcję różnorodnych neuroprzekaźników. Badania z 2013 roku wykazały związek pomiędzy witaminą D a wydolnością mięśni stwierdzając, że witamina D wspomaga każdą komórkę w produkcji molekuły bogatej w energię, znanej również jako ATP. To pomaga również wyjaśnić zmęczenie mięśni, kojarzone z niedoborem witaminy D. Wyniki badań sugerują także, że suplementacja witaminą D poprawia metabolizm tlenowy mięśni.
Witamina D poprawia też wydajność organizmu. Badania przeprowadzone w 2009 roku wykazały, że młodzież z wyższym poziomem witaminy D była w stanie skakać wyżej, szybciej i z większą siłą niż ci z niskim poziomem witaminy D. Twierdzono również, że witamina D może zwiększyć rozmiar mięśni szybkokurczliwych i siłę mięśni.
 
Wtamina D nie tylko wpływa pozytywnie na poziom energii i wytrzymałość mięśni, działa również w połączeniu z wapniem, by wspomagać wzrost kości. Faktem jest, że wapń jest lepiej przyswajalny w obecności witaminy D. Deena Kastor, amerykańska nadzieja olimpijska z 2008 roku, a zarazem amerykańska rekordzistka maratonu, złamała jedną z kości w stopie, zaledwie po przebiegnięciu około pięciu kilometrów. Co prawda atletka zażywała odpowiednią dawkę wapnia, lecz nie była w stanie go przyswoić ze względu na niedobór witaminy D. Badania przeprowadzone w 2009 roku wykazały, że 75% osób pokonujących średnio 30 lub więcej km tygodniowo mają niski poziom witaminy D.
 
Kolejnym dobrodziejstwem witaminy D jest, według badań Uniwersytetu Minnesota przeprowadzonych w 2009 roku, fakt, iż jej poziom ma bezpośredni wpływ na utratę wagi. Badania sugerują, że dieta uboga w kalorie wzbogacona o witaminę D ma większą skuteczność niż ta sama dieta bez dodatkowych witamin.
Witamina D, poza żywieniem w sporcie, ma także duże znaczenie dla zdrowia. Podejrzewa się, że już przy dawce 1100 IU dziennie, witamina D powoduje zahamowanie różnych rodzajów raka nawet o 50% poprzez zablokowanie jego możliwości rozprzestrzeniania się. Dzieje się tak w szczególności przy dodatkowej suplementacji wapniem. Dowody wskazują, że witamina D i wapń współpracują także przy obniżaniu ciśnienia i redukcji nadciśnienia.
Nasze ciało jest w stanie produkować witaminę D pod wpływem promieni słonecznych, istnieje jednak niewielka ilość pokarmów które ją zawierają. Coraz częstsze korzystanie z kremów przeciwsłonecznych ogranicza również poddanie naszego ciała działaniu promieni słonecznych, minimalizując tym samym produkcję witaminy D. Niedobór na terenie Stanów Zjednoczonych określa się miarą epidemii.
 
Witaminy D i K to jedyne zawarte w RuckPack® witaminy rozpuszczalne w tłuszczach. Z tych dwóch, to witamina D jest na najbardziej znaczącym poziomie. Witaminy rozpuszczalne w tłuszczach są magazynowane w organizmie jeśli przyjmuje się je w nadmiarze. Właśnie z tego powodu, należy uświadomić sobie, że witamina D może być toksyczna w skrajnym ilościach. Nie da się temu zaprzeczyć, należy pamiętać jednak, iż poziom toksyczny występuje jedynie przy olbrzymich dawkach. Toksyczność może pojawić się po kilku miesiącach codziennej konsumpcji 40000 IU. Wymagałoby to spożywania 16 opakowań RuckPack® dziennie przez pół roku.
 

ELEKTROLITY

WAPŃ, MAGNEZ I POTAS
Wapń i magnez współdziałają przy prawidłowym funkcjonowaniu mięśni. Podczas skurczów mięśni napływa do nich wapń. Gdy wypływa, zastępuje go magnez i mięśnie relaksują się. Odpowiednia równowaga między nimi zapobiega skurczom mięśni i wspomaga ich maksymalną siłę. Magnez i wapń są najbardziej efektywne, gdy dostarcza się je w proporcjach 1:2 (dwa razy więcej wapnia), tak jak w RuckPack®.
Sam wapń wykazuje działanie obniżające ciśnienie krwi podczas długiego wysiłku. Pozwala on także na wydajną produkcję energii poprzez przemianę kwasów tłuszczowych i aminokwasów na energię, ponieważ enzymy niezbędne do tej przemiany są zależne od wapnia. Ze względu na powyższe, wapń jest szczególnie cenny, gdy wysiłek fizyczny trwa dłużej niż dwie godziny z rzędu.
 
Magnez jest niezbędny w 325 reakcjach enzymatycznych, wliczając w to te mające wpływ na aktywność neurologiczną, skurcz i rozkurcz mięśni, aktywność serca, metabolizm kostny, oraz syntezę tłuszczów i białek. ¼ magnezu z całego organizmu znajduje się w mięśniach. Magnez jest potrzebny do wielu reakcji enzymatycznych niezbędnych dla przemiany paliwa w energię mięśni. Bez odpowiedniej dostawy magnezu, produkcja energii zostaje naruszona. Produkcja ATP, najbardziej wydajnego źródła energii, wymaga zależnych od magnezu enzymów. Badania sugerują, że nawet mały niedobór magnezu może mieć negatywny wpływ na osiągnięcia sportowe.
 
Potas pomaga transportować składniki odżywcze do komórek i kontroluje skomplikowaną równowagę elektrolitową w organizmie, a dokładnie reguluje i optymalizuje poziom sodu w naszym ciele. Odpowiedni poziom potasu to świetny sposób, by utrzymać mięśnie w dobrej kondycji i wolne od skurczów. Potas pomaga również w przesyle impulsów nerwowych, wspierając Twój mózg w szybkiej i wydajnej komunikacji z ciałem.
Suplementacja potasem bez sodu, tak jak w RuckPack, może mieć także pozytywny wpływ na ciśnienie krwi.
 
DLACZEGO BEZ SODU, JAK W INNYCH NAPOJACH SPORTOWYCH?
Amerykańska dieta jest już bogata w sód i, w przeciwieństwie do staroświeckiej filozofii tabletek sodowych dla uzupełnienia elektrolitów, organizm sam świetnie sobie radzi z utrzymaniem odpowiedniego poziomu sodu, jeśli tylko potas znajduje się w nim na odpowiednim poziomie. Słony smak naszego potu nie oznacza, że organizm traci za dużo sodu; oznacza to, że organizm pozbywa się jego nadmiaru. Aldosteron jest hormonem kontrolującym utrzymanie elektrolitów w organizmie. Przyjmowanie wysokich dawek potasu (nawet przy poziomie jego utraty na godzinę ćwiczeń), nie pozwala na odpowiednią regulację uwalniania sodu przez aldosteron i w rezultacie organizm zacznie pozbywać się sodu w zwiększonym tempie. Potrzeba czterech godzin stałego wysiłku, by wykorzystać cały zapas sodu z organizmu, zanim niedobór zacznie wpływać na atletę. Biorąc pod uwagę diety bogate w sód i obawy z nimi związane, a także wystarczający poziom właściwie regulowanego sodu w organizmie, wierzymy, że lepiej jest zaoferować inne cenne elektrolity, nie zawsze tak łatwo dostępne.
 

NOOTROPIKI (AKTYWIZATORY MÓZGU)

ALFOSCERAN CHOLINY (ALPHA GPC)
Nootropiki (ang. Nootropics) to termin wykuty przez rumuńskiego lekarza w 1972 roku dla sklasyfikowania składników i pokarmów poprawiających funkcje mentalne takie jak postrzeganie, pamięć, inteligencja, motywacja, uwaga i koncentracja. Alpha GPC jest prawdopodobnie najlepszym nootropikiem dostępnym na rynku bez recepty. Ma zastosowanie nie tylko w poprawie funkcji umysłowych, wzmacnia także przepływ informacji z mózgu do mięśni, tym samym bezpośrednio przysłużając się atletom i żołnierzom.
 
Alpha GPC jest naturalnym związkiem choliny występującym w mózgu i mleku. Jest wystarczająco silny, by być używanym w leczeniu pacjentów chorych na alzheimera, ale bezpieczny na tyle, że dodaje się go do jedzenia dla dzieci, by wspomagał rozwój mózgu. Alpha GPC wspomaga pamięć, czujność, skupienie i ogólne funkcje poznawcze.
 
Alpha GPC przysłużył się także atletom. Udowodniony jest związek pomiędzy Alpha GPC a komunikacją mózgu z mięśniami. Właśnie przez to Alpha GPC jest w stanie zwiększyć poziom zwinności ciała, nawet w obliczu skrajnego fizycznego wyczerpania. Alpha GPC może być także zażywany na 45min przed treningiem, by naturalnie zwiększyć poziom somatotropiny i przyspieszyć przyrost mięśni i siły.
 

KOENZYM Q10

Koenzym Q10, lub też CoQ10, jest związkiem podobnym do witamin, który naturalnie znaleźć możemy w mitochondriach komórek ciała i jest on odpowiedzialny za produkcję energii. CoQ10 jest także włączony w produkcję ATP, który daję energię mięśniom. CoQ10 zawarty w RuckPack® został specjalnie zaprojektowany, by zapewnić najwyższą bioprzyswajalność dla każdego!
 
Oprócz tego, że CoQ10 jest źródłem energii dla mięśni, jest także potężnym antyoksydantem, który redukuje szkody spowodowane wolnymi rodnikami przyczyniającymi się do procesu starzenia. Intensywny wysiłek fizyczny powoduje wzrost metabolizmu tlenowego, wytwarzającego niebezpieczne molekuły zwane wolnymi rodnikami. Wolne rodniki to molekuły w których brakuje elektronu. Wykradają one brakujący elektron ze zdrowych komórek Twojego ciała, pozostawiając je uszkodzone i zmutowane. Zniszczona komórka staje się wtedy wolnym rodnikiem, poszukującym równowagi elektronowej. Proces powtarza się, uszkadzając w procesie niezliczone ilości komórek. Naukowcy wierzą, że może mieć to związek z przyspieszonym starzeniem się i rakiem. Inne korzyści zdrowotne zwykle przypisywane CoQ10 to m. in. zdrowie serca, obniżenie ciśnienia krwi i, prawdopodobnie, cholesterolu, oraz poprawa kontroli poziomu cukru we krwi. Ponadto CoQ10 podwyższa naturalną odporność, czym przyczynia się do poprawy ogólnego zdrowia.
 

AMINOKWASY ROZGAŁĘZIONE

INACZEJ: BCAA
BCAA to trzy niezbędne aminokwasy, których ciało nie jest w stanie syntezować samodzielnie, muszą być one zatem dostarczane w pożywieniu bądź w suplementach diety. Są to Leucyna, Izoleucyna i Walina, które stanowią około 1/3 aminokwasów w tkance mięśniowej. BCAA mają wpływ na trzy aspekty istotne dla energii i odżywiania: są paliwem preferowanym przez organizm, wspomagają zachowanie i wzrost mięśni, a także zapobiegają zmęczeniu podczas wysiłku fizycznego.
Podczas ciągłych ćwiczeń, mięśnie zużywają duże ilości aminokwasów dla energii. Organizm preferuje BCAA jako źródło energii, ponieważ są szybko dostępne na ścieżkach produkcyjnych energii. Oznacza to także, że dostarczając organizmowi BCAA zasilasz go paliwem, którego potrzebuje, bez konieczności dekonstrukcji mięśni na które tak ciężko pracowałeś. BCAA nie tylko zapobiega utracie mięśni, ale także bierze udział w ich rozwoju poprzez działanie jako katalizator w procesie syntezy białek. Właśnie z tych powodów, BCAA ma dużą wartość, gdy bierze się go przed, w trakcie i po treningach.
 
Aminokwasy są nie tylko paliwem preferowanym przez organizm, zahamowują one także wytwarzanie melatoniny i redukują uczucie zmęczenia, które towarzyszy wytężonemu wysiłkowi. Podczas intensywnego wysiłku fizycznego we krwi wzrasta poziom aminokwasu zwanego tryptofanem. Powoduje to napady zmęczenia. Gdy dodatkowe BCAA są wprowadzane do organizmu, zaczynają zajmować dostępne miejsce transportowe z ciała do mózgu, tym samym blokując ruch tryptofanu do mózgu i zmęczenie które po nim następuje. Zatem, przyjmując BCAA możesz opóźnić albo zminimalizować nadchodzące zmęczenie. Według różnych badań porównujących osoby przyjmujące i nieprzyjmujące BCAA, ci, którzy je przyjmowali, doświadczali obniżenia zauważalnego wyczerpania fizycznego i wycieńczenia umysłowego. W niektórych przypadkach zażywanie BCAA poprawiło także sprawność fizyczną.
 

METYLOSULFONYLOMETAN

Inaczej: MSM
MSM to naturalny związek siarki znajdujący się w roślinach, zwierzętach i ludziach. MSM jest stosowane przy leczeniu chronicznego bólu, zapalenia stawów, artretyzmu, brusitis, zapalenia ścięgien i przy skurczach mięśni. MSM jest często łączony z glukozaminą i chondroityną , by pomóc odbudowywać stawy i redukować ból. MSM łagodzi obrzęki, zapalenia i ból, gdyż pozwala na odprowadzenie nagromadzonych szkodliwych substancji i na wniknięcie składników odżywczych. Dostarcza także siarki do organizmu, potrzebnej do produkcji np. witaminy B1 i aminokwasu zwanego Glutationem - potężnego antyoksydantu uczestniczącego w zwalczaniu wolnych rodników.
 

TEOBROMINA

MOC DRZEMIĄCA W CZEKOLADZIE
Teobromina to związek naturalnie występujący w ziarnach kakao i, w rezultacie, w czekoladzie. Teobromina jest podobna w strukturze do kofeiny, lecz zupełnie różni się jeśli chodzi o interakcje w organizmie. Po pierwsze, w przeciwieństwie do kofeiny, nie szokuje ani nie atakuje ośrodkowego układu nerwowego. Mimo, iż teobromina jest środkiem stymulującym, robi to w łagodny sposób, powoli uwalniając energię. Kofeina jest środkiem powodującym zwężenie naczyń krwionośnych, redukując przepływ krwi i dotlenienie komórek, organów wewnętrznych i mięśni. Teobromina z kolei rozszerza naczynia krwionośne, dostarczając w ten sposób tlen do organizmu, który jest niezbędny podczas wysiłku fizycznego. Działa na nerwy w żyłach, powodując ich rozluźnienie, co pozwala na większy przepływ krwi. Właśnie dzięki temu, jak i dzięki jej łagodnemu stymulującemu efektowi, teobromina pomaga atletom trenować na wyższych obrotach przez dłuższy okres czasu. Teobromina jest również aktywnym składnikiem, który sprawia, że czujemy się szczęśliwi po zjedzeniu czekolady.
  • Gdzie kupić?

    Spodobał Ci się Ruckpack! Sprawdź gdzie możesz go kupić!...

    Czytaj więcej